Reklama na Instagramie

Instagram to w dzisiejszych czasach jedno z najczęściej wybieranych mediów społecznościowych tuż po Facebooku. Oferuje on swoim użytkownikom możliwość udostępniania zdjęć opatrzonych chwytliwym opisem oraz hashtagami, które będą nawiązywać do miejsc, osób czy też przedmiotów znajdujących się na publikowanych grafikach. Nie bez znaczenia jest również fakt, że reklama na Instagramie stale zyskuje swoich zwolenników. Spowodowane to jest w dużej mierze ogromem korzyści, jakie za sobą niesie ta forma marketingu internetowego.

Czy reklama na instagramie i facebooku może odbywać się jednocześnie?

Działania marketingowe z wykorzystaniem najpopularniejszych mediów społecznościowych ciągle zyskują na popularności. Aktualnie tę formę reklamy internetowej można znaleźć w ofercie praktycznie każdej wykwalifikowanej oraz doświadczonej agencji marketingu w sieci. Dzięki portalom internetowym, w łatwy sposób można dotrzeć do dużej liczby nowych klientów, którzy bardzo często zostają na znacznie dłużej i stale korzystają z oferty produktowej bądź usługowej. Reklama na Instagramie może być tworzona jednocześnie przy kampanii na Facebooku. W takim wypadku korzysta się z Menedżera Reklam, jednak istnieje także możliwość tworzenia działań reklamowych bezpośrednio na portalu. To nie są darmowe spiny bez depozytu za rejestrację, ale też da się uzyskać tu bardzo dużo.

Jak już było wspomniane, do tego celu niezbędne jest posiadanie konta firmowego. Instrukcja tworzenia reklamy na Instagramie nie jest skomplikowana. Wystarczy kliknąć przycisk „promuj” przy danym poście i przejść przez prostą konfigurację. Można zdecydować się na automatyczny dobór grupy docelowej, co jednak nie zawsze będzie korzystne. Ponadto należy wybrać odpowiedni budżet, czas i formę reklamy. Najlepsze efekty przyniesie jedynie zaplanowana i przemyślana kampania reklamowa. Nie bez znaczenia jest korzystanie ze statystyk i dopasowanie kształtu reklamy do rodzaju firmy i jej oczekiwań. Wszystkie te warunki można osiągnąć, decydując się na pomoc profesjonalnej agencji, która na co dzień zajmuje się precyzyjną optymalizacją kampanii reklamowych. Dopasowanie kampanii do oczekiwań firmy jest kluczowym elementem wydajnej i efektywnej reklamy.

Łatwo zaobserwować, że reklama na Instagramie oraz Facebooku może odbywać się w tym samym momencie. Zastosowanie obu tych form jednocześnie może przynieść dodatkowe korzyści pod warunkiem, że kampania zostanie opracowana przez osoby posiadające doświadczenie oraz specjalistyczną wiedzę. Jeśli zatem nie wiemy, od czego należy zacząć, warto skorzystać z pomocy specjalistów od spraw social media, którzy nam pomogą.

Reklama na instagramie, czyli którą z dostępnych form wybrać

Działania marketingowe prowadzone z wykorzystaniem popularnych mediów społecznościowych, do których zaliczyć należy Instagram to bardzo popularne rozwiązania, jednak wymagają one dokonania pewnych analiz. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby wybierać gotowe warianty reklam, ale trzeba mieć świadomość, że będzie to mniej opłacalne i z pewnością przyniesie ograniczone korzyści. Instagram jest użytkowany przez tak duże grono użytkowników, że dotarcie do konkretnej grupy potencjalnych klientów musi być dobrze przygotowane.

Reklama na Instagramie powinna być, przede wszystkim precyzyjnie targetowana, dzięki czemu będzie docierać wyłącznie do osób z obrębu grupy docelowej. Ponadto agencje wiedzą jak dobrać narzędzia i w jaki sposób się nimi posługiwać. Znajomość branży także jest bardzo przydatna i sprawdza się podczas tworzenia komunikatów promowanych oraz obierania typu reklamy, który będzie pozytywnie odbierany przez potencjalnych klientów. Dobrze, jeżeli reklama na Instagramie jest tworzona w oparciu o zbadanie rynku oraz działań konkurencji. Takie postępowanie umożliwia wyróżnienie się na tle innych i kreowanie unikatowych i rozpoznawalnych przekazów.

Reklama na Instagramie musi zaciekawiać odbiorców i zachęcać ich do odwiedzenia profilu firmowego. Ważna jest jej forma, która nie może być nudna i powtarzalna. Trzeba szukać innowacji, które dadzą przewagę nad konkurencją i na długo pozostaną w pamięci użytkowników. Oprócz tego ważna jest także treść, która musi intrygować i zaskakiwać. Powinna być ambitna i zabawna, a do tego musi przekazywać klientom odpowiednią wartość merytoryczną. Satysfakcjonująca reklama na Instagramie to duża sztuka, która może kosztować, ale wynikające z niej przychody szybko zagwarantują zwrot kosztów i będą najlepszą inwestycją. Pamiętajmy, że każda kampania reklamowa powinna zostać opracowana w oparciu o szczegółową analizę aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa. Podobnie wygląda sprawa z działaniami marketingowymi na Instagramie.